معرفی چند قطعه برای حس و حال های متفاوت در روزهای برفی

ناصر رعیت نواز- معمولا روزهای برفی، آدم ها رفتارهای خاصی دارند. خیلی ها در حالی که روی صندلی راحتی ولو شده اند و فنجان قهوه یا چای دلچسبی در دست دارند تماشای برف از پشت پنجره را بر هر کار دیگری ترجیح می دهند و روزهای برفی شان را با همین لحظه ها سپری می کنند و خوش اند.
عده ای دیگر با کلی انرژی و هیجان سراغ برف بازی می روند و هیجان لیزخوردن از ارتفاعات را به سکوت و آرامش پشت پنجره ترجیح می دهند و با جیغ و داد و هیجان، روزهای برفی شان را می گذرانند.
در این بین بعضی ها هم هستند که دوست دارند لباس گرم بپوشند و در خیابان های سفید و خلوت قدمی بزنند. این دسته آدم ها، «رمانتیک»های احساساتی هستند که این روزها تعدادشان اگر نگوییم زیاد شده، کم هم نیست و اگر حواسمان را بیشتر به دور و برمان بیندازیم، آن ها را می بینیم که در لاک خودشان فرو رفته اند و معلوم نیست ذهنشان در چه دنیایی گیر کرده و مشغول است. قطعا هرحالتی که برای طی کردن روزهای برفی درنظر داشته باشید، شنیدن موسیقی می تواند آن را زیباتر کند. حالا شما جزو هرکدام از این سه دسته که باشید، می توانید با استفاده از پیشنهادهای ما، نهایت لذت را از موسیقی در برف ببرید. چه زمانی که پشت پنجره اید و خیره به یک سپیدی بی انتها، به همه روزهای گذشته و پیش رویتان فکر می کنید، چه زمانی که در اوج برف بازی به سر می برید و چه زمانی که پیاده در خیابان های متروک شهر صدای «قرچ، قرچ» برف، حالی به حالی تان می کند واز خود بی خود. کافی است یک نفس عمیق بکشید و سراغ پیشنهادهای برفی ما بروید.
 قطعه های هر بخش را که دوست دارید، می توانید با استفاده از کیوآر کد تلفن همراه تان انتخاب کنید و از گوش دادن آن لذت ببرید.
 
برای داخل خانه
 


صبح پیدا شده اما...
قطعه «برف»
زنده‌یاد فرهاد مهراد

 اگر روی کاناپه نشسته اید و کتابی هم در دست دارید، می توانید از گوش دادن قطعه برف زنده یاد فرهاد بسیار لذت ببرید. این قطعه از قطعات مشهوری است که با حال و هوای زمستانی و برفی اجرا شده است. فرهاد این اثر را خودش آهنگ سازی کرده و روی شعری از نیما یوشیج آن را ساخته است. البته این قطعه آرام را می‌توانید در حالی که هدفون در گوش دارید و در برف قدم می زنید  هم گوش کنید.
یک موسیقی پر از تصویر
قطعه «زمستان»
آنتونیو ویوالدی

شاید دوست داشته باشید مکمل روز برفی‌ تان، یک قطعه موسیقی کلاسیک غربی باشد. موسیقی بی کلام «زمستان» از آلبوم چهارفصل اثر آنتونیو ویوالدی می تواند یکی از بهترین‌ها برای شنیدن در این روزها باشد. با شنیدن این موسیقی، می توانید بارش برف را حتی درون منزل بر روی شانه هایتان احساس کنید. این مجموعه شناخته ‌شده‌ ترین اثر ویوالدی است.
آتش سوزان عشق
قطعه «برف»
محمد معتمدی

محمد معتمدی، خواننده خوش نام آواز ایرانی چندی پیش یک قطعه به نام «برف» منتشر کرد که گوش دادنش این روزها برای آدم هایی که دنبال آرامش در فضای برفی هستند به شدت لذت بخش خواهد بود. در این قطعه، آهنگ به نوعی تنظیم شده است که می تواند هوای سرد اتاق را به راحتی گرم و مطبوع کند. این قطعه برفی عاشقانه را زنده‌یاد فریدون صلاحی سروده و بهنام خدارحمی هم آن را تنظیم کرده است.
 
 
برای پیاده روی در برف
 
برای یک غروب برفی
قطعه «روز برفی»
گلزار و پاشایی

اگر شما هم از طرفداران زنده یاد پاشایی و محمدرضا گلزار هستید، حتما شنیدن این آهنگ برای شما لذت صد چندانی دارد چون قطعه روز برفی یک آهنگ دوصدایی از محمدرضا گلزار و زنده یاد مرتضی پاشایی است. پیشنهاد می کنم این آهنگ را موقعی گوش کنید که از آسمان برف می بارد و هوا رو به تاریکی است در حالی که تنهایی به قدم زدن مشغولید.
برای جوان های عاشق
قطعه «زمستون»
افشین مقدم

قطعه «زمستون» با صدای افشین مقدم یکی از مشهورترین قطعات موسیقی پاپ با حال و هوای برفی و زمستانی است که به درد جوان هایی می خورد با آرزوهای عاشقانه و دست هایی در جیب، در حالی که روی پیاده روهای پوشیده از برف قدم می زنند. این قطعه در دهه 70 با دریافت مجوز، بازنشر شد.
بی تو زمستونم
قطعه «زمستون»
مهدی یراحی

خواننده خونگرم اهوازی که به تازگی در جشن موسیقی ما به عنوان برترین خواننده موسیقی پاپ هم انتخاب شده در آلبومی به نام امپراطور، قطعه ای به نام «زمستون» دارد که آن را به کودکان مبتلا به سرطان تقدیم کرده است. این قطعه به درد لحظاتی می خورد که در تنهایی به یاد یک عشق قدیمی در حال قدم زدن هستید و دارید خاطرات قدیم تان را مرور می کنید.
 
 
برای طرفداران هیجان
 
برای دوستداران پاپ
قطعه «برف»
بابک جهانبخش

موسیقی پاپ همیشه طرفداران و علاقه‌مندان خاص خودش را دارد. اگر شما طرفدار این ژانر موسیقی هستید و دوست دارید همراه با حس و حال عاشقانه، هیجان هم داشته باشید، می توانید این قطعه بابک جهانبخش به نام «برف» را بشنوید. ترانه این قطعه را «یاحا کاشانی» سروده و بابک جهانبخش خودش آن را تنظیم کرده است.
زمستون خدا سرده دمش گرم
قطعه «زمستون»
مهدی مجتبایی

اگر اهل شور و هیجان و بالا و پایین پریدن هستید و می خواهید در این روزهای برفی انرژی تان را تخلیه کنید و  از سر خوردن در شیب های برفی لذت ببرید، پیشنهاد می کنم این آهنگ را که قطعه ای از اولین آلبوم رسمی مهدی مجتبایی است، گوش کنید تا تحرکتان دو چندان شود و در کنار خانواده از سر  خوردن لذت بیشتری ببرید.
آهنگی برای حواس جمع ها
قطعه «زمستون»
امید علومی

آهنگی پر از هیجان و شور؛ البته نام امید علومی کمی آدم را یاد حاشیه های او و سحر قریشی می اندازد اما با شروع آهنگ، کلا تمام حاشیه ها را فراموش می کنید چون با قطعه ای با نشاط و پر انرژی مواجه خواهید بود که می تواند تمام دل مشغولی های شما رااز یادتان ببرد .
 
تیتر : مصرعی ازشعر  نظامی